با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
سیم کارت غیر فیزیکی (eSIM) در ایران کارایی ندارد!
عکس : اندازه سیم کارت eSIM

صبح روز یکشنبه ۲۹ مهر ماه نشست خبری مدیر عامل ایرانسل به مناسبت هجدهمین سالگرد تاسیس این شرکت با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.

در ابتدای نشست، بیژن عباسی آرند در خصوص اقدامات انجام شده شرکت و پروژه‌هایی که قرار است در آینده انجام شوند بصورت کامل توضیح داد و بصورت آنلاین مرکز آکادمی هوش مصنوعی ایرانسل را افتتاح کرد.

به گزارش سرویس اخبار اینترنت و شبکه سایت شات ایکس و به نقل از نبض فناوری همچنین رونمایی از سایت ارتباطی روستایی جیرفت در استان کرمان، رونمایی از ۶ محصول و راهکار جدید ایرانسلی و پوشش شبکه فیبر نوری ایرانسل در شهر صدرا در استان فارس نیز تکمیل شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار «نبض فناوری» مبنی بر اینکه آیا سیم کارت‌های غیر فیزیکی (eSIM) در شبکه ایرانسل کار می‌کند یا خیر؟ گفت: از چند سال قبل این فناوری در شبکه ایرانسل فعال و تست شده و مشکل بحث تحریم است.

مدیرعامل ایرانسل تصریح کرد: اگر بخواهیم در شبکه‌، ای‌سیم را فعال کنیم باید کُر ایرانسل داخل کشور باشد، لایسنس (GSM) لازم است و به دلیل تحریم‌های بین المللی این سرویس در حال حاضر قابل دسترس نیست.


عباسی آرند افزود: بصورت پایلوت این فناوری را تست کردیم که اگر تحریم‌ها برداشته شود بلافاصله می‌تواند در شبکه ایرانسل فعال شود و مشترکینی که گوشی آن‌ها نامبرینگ‌ ای‌سیم را پشتیبانی می‌کند می‌توانند از این فناوری استفاده کنند.

Esim از عبارت ( EMBEDDED SIM ) و به معنی سیم جاسازی شده است. Esim به روزترین و تازه‌ترین تکنولوژی و فرمت برای سیم کارت‌ها است، یعنی سیم کارت با یک گجت به صورت یکپارچه درآمده است و این بدان معنی است که ESIM اصلاً یک سیم کارت واقعی نیست. به صورت ساده باید گفت که Esim هویت شما را برای یک شرکت مخابراتی تأیید می‌کند تا شما از خدمات برج‌های مخابراتی آن‌ها بهره‌مند شوید. E SIM یک چیپ با استاندارد SON 8 است که مستقیماً داخل یک گجت طراحی شده است و قابلیت تعویض را ندارد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین