با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
آموزش غیرفعال کردن مصرف آزاد اینترنت در ایرانسل
عکس : آموزش غیرفعال کردن مصرف آزاد اینترنت در اپراتورهای موبایل

مصرف آزاد اینترنت روی تلفن همراه یکی از کابوس‌های کاربران اینترنت همراه است. تعرفه مصرف آزاد با بسته اینترنت بسیار متفاوت است و می‌تواند خرج سنگینی روی دست به‌خصوص مشترکین دائمی تلفن همراه بگذارد. اگر دوست ندارید با این مشکل روبه‌رو شوید در ادامه با ما همراه باشید تا با روش‌های غیرفعال کردن مصرف آزاد اینترنت در اپراتورهای موبایل در هر سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل آشنا شوید.

روش غیرفعال کردن مصرف آزاد اینترنت ایرانسل

برای غیرفعال کردن مصرف آزاد اینترنت، مشترکین ایرانسل با استفاده از کد دستوری #۳*۲*۳*۵۵۵# می‌توانند اینترنت آزاد سیمکارت خود را قطع کنند. پس از شماره‌گیری این کدUSSD از شما درخواست می‌شود تا با ارسال عدد یک، فعالسازی طرح کنترل مصرف آزاد دیتا را تایید کنید. سپس پیامی مبنی بر این‌که «درخواست شما برای طرح کنترل مصرف آزاد اینترنت ثبت و با پیامک فعال می‌شود»، نمایش داده می‌شود. در نهایت نیز پیامکی برای‌تان ارسال شده که فعال‌سازی این طرح را تایید می‌کند. مشترکین این اپراتور با استفاده از «ایرانسل من» نیز می‌توانند جهت غیرفعال‌سازی مصرف آزاد دیتای گوشی خود اقدام کنند.

۱- برای غیرفعال کردن مصرف آزاد اینترنت در نسخه وب ایرانسل من، گزینه «سایر» و در اپلیکیشن بایستی روی لوگوی ایرانسل زده و سپس روی گزینه «پرونده» کلیک کرده و درنهایت گزینه «طرح کنترل مصرف آزاد» را انتخاب کنید.

۲- حال بایستی گزینه فعالسازی طرح کنترل مصرف آزاد را انتخاب کنید. توجه داشته باشید اگر این طرح محدودسازی برای شما فعال باشد، گزینه «غیرفعال‌سازی» نمایش داده می‌شود و می‌توانید با انتخاب آن دوباره امکان استفاده از اینترنت بدون بسته را فراهم سازید.

۳- در ادامه این فرآیند پیامی مبنی بر این‌که «درخواست شما ثبت شد. لطفا تا دریافت پیامک فعالسازی منتظر بمانید.» نمایش داده می‌شود. توجه داشته باشید فعال‌سازی و غیرفعال‌سازی طرح کنترل دیتا در ایرانسل محدودیت روزانه داشته و هر روز بیش از یک بار نمی‌توانید آن را قطع یا وصل کنید.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین