با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
خبر بد برای طرفداران اپل؛ آیفون 15با تاخیر عرضه می‌شود!
عکس : آیفون 15

به گفته وامسی موهان؛ تحلیل‌گر اوراق بهادار جهانی در موسسه Bank of America عرضه گوشی‌های هوشمند سری آیفون 15 به بازار احتمالا برای مدت چند هفته و حداقل تا ماه اکتبر امسال به تعویق خواهد افتاد.

وامسی موهان این اطلاعات را از طریق زنجیره تامین اپل دریافت نموده است. به گفته وی عرضه آیفون 15 احتمالا به 3 ماهه چهارم سال 2023 (حد فاصل ماه‌های اکتبر تا دسامبر) موکول خواهد شد. همچنین وی با ابراز نگرانی اعلام کرد که تعویض در عرضه آیفون جدید احتمالا موجب ناامیدی تحلیل‌گران وال استریت شده و بر آمار و ارقام مربوط به فروش محصولات اپل تاثیر منفی خواهد گذاشت.

پیش‌بینی درآمدی اپل برای 3 ماهه سوم سال 2023 برابر با 87.1 میلیارد دلار است که در مقایسه با پیش‌بینی درآمدی 91.6 میلیارد دلاری قبلی کمتر است. بر اساس آخرین داده‌ها فروش آیفون در دوره 3 ماهه منتهی به ماه سپتامبر برابر با 48 میلیون دستگاه بوده که در مقایسه با رقم مورد انتظار 51 میلیون واحدی کمتر است.

شرکت اپل در روز 7 سپتامبر سال گذشته (16 شهریور ماه 1401) از گوشی‌های سری آیفون 14 رونمایی کرد. فروش گوشی‌های آیفون 14، آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس متعاقبا در روز 16 سپتامبر (25 شهریور ماه) آغاز شد؛ اما اختلالات تولید ناشی از تعطیلی سایت‌های مونتاژ چینی موجب شد تا فروش آیفون 14 پلاس به روز 7 اکتبر (15 مهر ماه) موکول شود.

بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال اپل از گوشی‌های آیفون 15، آیفون 15 پلاس، آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس رونمایی خواهد کرد. مدل‌های سری آیفون 15 پرو احتمالا دارای ویژگی‌هایی هستند که در مدل‌های ارزان‌تر آیفون 15 قابل دسترس نخواهند بود. این امکانات احتمالا شامل تراشه متفاوت، نمایشگر با نرخ نوسازی بالاتر، اتصال USB-C با سرعت بالاتر و دوربین‌های بهتر هستند.

گزارش‌های پیشین نشان می‌دهند که با توجه به تصمیم اپل مبنی بر افزایش اندازه نمایشگر، گوشی‌های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس با مشکلاتی در زمینه تولید مواجه شده و در نتیجه موجودی این دستگاه‌ها در بازار احتمالا محدود خواهد بود.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین