با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
خرید و فروش آیفون 14 و 15 در کشور ممنوع شد، آیفون 15 از بازار جمع می‌شود + توضیحات
عکس : ممنوعیت آیفون 14 و 15 در کشور

کمپانی اپل اخیرا از سری جدید گوشی‌های خود، سری آیفون 15 ، رونمایی کرد. در حالی که همه کاربران جهان از این موضوع استقبال کردند و به صف خرید فروشگاه‌های این کمپانی هجوم می‌آورند، خبر جدیدی برای کاربران ایرانی منتشر شد.

در این خبر اینچنین آمده بود که آیفون 14 و 15 در ایران رجیستری نمی‌شوند. اکنون در یک خبر جدید، باخبر شدیم که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بخشنامه‌ای به دبیر کمیسیون نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان تهران صادر کرده تا هر چه سریع‌تر با عرضه آیفون 14 و 15 در ایران برخورد شود.

یاسر سوادکوهی، مدیرکل هماهنگی مقابله قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این باره اینچنین گفت که بسیاری از سریال‌های گوشی‌های آیفون 14 که وارد ایران شده‌اند، ثبت گمرکی نشده‌‌اند؛ در نتیجه، کالای قاچاق محسوب می‌شوند.

علت ممنوعیت واردات سری جدید گوشی‌های اپل نیز ارزبری بالا عنوان شده است. این مسئله برای آیفون 15 شدت هم گرفته است، چرا که ورود آن حتی به صورت مسافری نیز ممنوع بوده و قاچاق محسوب می‌شود.

بنابراین در هنگام عرضه این گوشی‌ها دستور برخورد و جمع‌آوری آنها صادر می‌شود. اگر گوشی‌های آیفون 14 وارداتی در گمرک کد ثبت‌شده‌ای نداشته باشند، نیز وضعیتی مانند آیفون 15 پیدا خواهند کرد.

او در ادامه اشاره کرد که به صورت مکتوب به اصناف اعلام شده که از عرضه دستگاه‌های قاچاق جلوگیری کنند؛ همچنین کمیته شناسایی قرارگاه مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تمامی این عرضه‌کنندگان را شناسایی می‌کند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین