با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
دوربین آیفون 15 پرو مکس در رتبه‌بندی DxOMark دوم شد
عکس : دوربین آیفون 15 پرو مکس

اپل اخیراً گوشی‌های جدید خود را معرفی کرده که در این بین آیفون 15 پرو مکس بهترین و پیشرفته‌ترین مدل در بین آیفون‌های جدید این شرکت محسوب می‌شود. این گوشی با وجود شباهت ظاهری بسیار زیاد به مدل سال گذشته، در زمینه سخت افزار پیشرفته‌های خوبی داشته و همان‌طور که انتظار می‌رفت دوربین به مراتب باکیفیت‌تری نیز دارد. در واقع،‌ برای اولین بار شاهد اضافه شدن دوربین پریسکوپ در گوشی‌های آیفون هستیم که امکان بزرگنمایی اپتیکال 5 برابری را مهیا کرده است.

آیفون 15 پرو مکس به تازگی تست دوربین بسیار معتبر DxOMark را نیز با موفقیت پشت سر گذاشته و در مجموع در جایگاه دوم بهترین دوربین‌های موبایل در این تست بنچمارک قرار گرفته است. به این ترتیب، این گوشی هشت مکان بالاتر از مدل قبلی خود قرار گرفته و همین نشان می‌دهد که دوربین آیفون 15 پرو مکس تا حد زیادی نسبت به قبل بهبود یافته است.

DxOMark بیش از هر چیز، میزان روشنایی و کنتراست عکس‌ها، نوردهی دقیق، حتی در عکس‌های شبانه، و رنگ‌های پوست عالی را در مورد دوربین آیفون 15 پرو مکس مورد تحسین قرار داده است. طبق گزارش این بنچمارک، پیشرفته‌ترین آیفون امسال اپل از نظر نوردهی عکس، رنگ و بافت و همچنین اعمال افکت بوکه یا همان عمق بخشی به عکس‌ها، بهترین رتبه را دارد و در ضمن، بهترین گوشی در بخش ضبط ویدیو محسوب می‌شود.

<strong>آیفون 15 پرو مکس</strong>

تنها دستگاهی که موفق شده در مجموع امتیازات بالاتر از آیفون 15 پرو مکس قرار بگیرد، هواوی پی 60 پرو است.

DxOMark در کنار تمام تعریف و تمجیدهایی که از دوربین آیفون 15 پرو مکس کرده، برخی نقاط ضعف آن را نیز خاطر نشان کرده است که در واقع همین ضعف‌ها باعث شده‌اند تا محصول اپل پشت سر هواوی پی 60 پرو قرار بگیرد. از جمله مهمترین نقاط ضعف دوربین آیفون 15 پرو مکس می‌توان به عملکرد نه چندان خوب آن در نور کم اشاره کرد که به گفته DxOMark باعث می‌شود عکس‌های گرفته شده در نور کم تاحدودی نویزدار به نظر برسند. همچنین، محدوده دینامیکی محدودتر این گوشی باعث برخی چالش‌ها هنگام عکاسی در فضای باز می‌شود.

در مجموع، با اینکه آیفون 15 پرو مکس را نمی‌توان بهترین دارنده دوربین در دنیای گوشی‌های هوشمند دانست اما به نظر می‌رسد تلاش‌های اپل در زمینه بهبود کیفیت عکاسی و فیلمبرداری سری آیفون کاملاً به بار نشسته و این شرکت توانسته بهترین استفاده را از سخت افزار دوربین گوشی‌های خود ببرد. نظر شما چیست؟ آیا کیفیت عکاسی گوشی‌های آیفون و به خصوص مدل‌های جدید آن توانسته نظر شما را جلب کند؟

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین