با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
آیفون 15 پرو با پورت USB-C به یک دستگاه کنسول خانگی تبدیل می‌شود!
عکس : تبدیل آیفون 15 پرو به دستگاه کنسول خانگی

کمپانی اپل به تازگی از سری جدید گوشی‌های خود با نام آیفون 15 رونمایی کرد. این سری برخلاف سایر گوشی‌های این کمپانی از کابل لاتنینگ استفاده نمی‌کند و با پورت USB-C عرضه شدند. یعنی همان ویژگی که از سال‌ها پیش در گوشی‌های اندرویدی قرار گرفته بود.

همین پورت موجب می‌شود که از چندین قابلیت جدید بهره‌مند شویم؛ حتی مواردی که به طور رسمی توسط کمپانی اپل تایید و پشتیبانی نشده‌اند. برای مثال می‌توانیم به حالت دسکتاپ اشاره کنیم. این قابلیت قادر است با ویژگی محبوب DeX سامسونگ رقابت کرده و آن را به یکی از گوشی‌های هوشمند پریمیوم اپل به عنوان رایانه شخصی تبدیل کند.

کانکتور USB-C همچنین می‌تواند سطوح انرژی و سرعت انتقال داده بالاتری را ارائه کرده و راه را برای استفاده از امکانات فراوان هموار کند؛ این در حالی است که پورت لایتنینگ با قابلیت‌های زیادی همراه نمی‌شود.

علاوه بر این پورت ، اپل در سری آیفون 15 خود از تجهیزات منحصر به‌فردی استفاده کرد که برای مثال می‌توانیم به تراشه A17 Pro آیفون 15 پرو اشاره کنیم. این تراشه سریع عملکرد خوبی دارد و می‌تواند به عنوان دستگاه گیمینگ شناخته شود.

همچنین کاربران اپل قادرند با اتصال گوشی آیفون 15 پرو خود به یک مانیتور خارجی، تجربه گیم پلی بهتری داشته باشند. کاربر @iOS_App_Dev در برنامه ایکس ویدیویی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد می‌توان از آیفون 15 پرو به عنوان یک رایانه رومیزی استفاده کرد.

او گوشی را به مانیتور استودیو اپل متصل کرده و از نسخه آزمایشی برنامه infiniteX2P Studio استفاده کرد. خوب است بدانید که این برنامه در اصل برای آیپد ساخته شده است، به همین دلیل به آن اجازه می‌دهد تا به یک نمایشگر خارجی متصل شود و چندین برنامه را همزمان در پنجره‌های متفاوتی اجرا کند.

در ویدیوی مذکور، تاخیر زیادی وجود ندارد و تجربه دسکتاپ بسیار لذت‌بخش است. اگرچه گوشی آیفون 15 پرو به طور بومی از این ویژگی استفاده نمی‌کند ولی قادر است به طرز چشمگیری تجربه مشابه macOS را روی صفحه به نمایش بگذارد. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین