با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
آزمون مقاومت آیفون ۱۵ پرو مکس منتشر شد: مراقب آیفون خود باشید!
عکس : آزمون مقاومت آیفون ۱۵ پرو مکس

همانطور که می‌دانیم، پرچمدارهای جدید اپل یعنی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس از فریم تیتانیومی بهره می‌برند که باعث می‌شود این گوشی‌ها در مقایسه با نسل قبلی از مقاومت بالاتری برخوردار شوند. در این راستا، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس به فریم از جنس فولاد ضدزنگ مجهز هستند.

شایان ذکر است که سری آیفون ۱۵ پرو به تازگی عرضه شده و نمی‌توان درباره مقاومت بدنه آن‌ها اظهار نظر قطعی کرد. با این وجود، گزارش‌های اولیه حاوی خبرهای خوبی درباره میزان استحکام گوشی‌های پرمیوم اپل نیستند.

چندی پیش، یک آزمون مقاومت در برابر سقوط در کشور استرالیا انجام شد که نشان می‌دهد آیفون ۱۵ پرو مکس از استحکام بسیار کمتری به نسبت آیفون ۱۴ پرو مکس برخوردار است. حالا اما زک نلسون که حساب یوتیوبی شناخته‌شده JerryRigEverrything‌ را در اختیار دارد چندین آزمون مقاومت را روی آیفون ۱۵ پرو مکس پیاده کرده که خبر از پنل پشتی شکننده این گوشی می‌دهد.

به مانند همیشه، آزمون مقاومت زک نلسون با آزمایش خراش آغاز شده است. در این راستا، نمایشگر پرچمدار اپل مقاومت بسیار خوبی در برابر خط و خش از خود نشان داده و تنها در سطح فشار ۷ خراش برمی‌دارد. پنل پشتی و لنزهای دوربین نیز در برابر خراش‌های وارده بسیار مقاوم هستند. البته فریم تیتانیومی دستگاه به اندازه دیگر قسمت‌ها در برابر خراش مقاومت نمی‌کند.

علی‌رغم استفاده از فریم تیتانیومی در آیفون ۱۵ پرو مکس، ساختار داخلی دستگاه از جنس آلومینیوم است. برای اتصال این دو فلز به یکدیگر، اپل از یک فرآیند گرمامکانیکی استفاده کرده است. از سوی دیگر، شیشه پنل پشتی دستگاه نیز به آسانی قابل تعویض است که به تعمیرپذیری آسان دستگاه کمک شایانی می‌کند.

زمانی که زک نلسون آزمون خمش را روی آیفون ۱۵ پرو مکس اجرا می‌کند، پنل پشتی شیشه‌ای دستگاه به راحتی و بلافاصله می‌شکند. این موضوع بسیار نگران‌کننده است چرا که اکثر گوشی‌های تست‌شده در این آزمون و حتی آیفون‌های قبلی نیز عملکرد بسیار بهتری داشته‌اند. آقای نلسون در این رابطه اذعان داشته که احتمالا به دلیل مقاومت کششی بالا یا عدم انعطاف‌پذیری تیتانیوم، تمام فشار روی پنل شیشه‌ای وارد می‌شود و در نتیجه، به آسانی ترک برمی‌دارد.

البته یک احتمال دیگر نیز وجود دارد که به قابل تعویض بودن شیشه پنل پشتی مربوط می‌شود چرا که این شیشه کاملا به بدنه نچسبیده و به نوعی ماژولار است. با توجه به این موضوع، شیشه پنل عقبی در برابر ضربات و یا خمش چندان مقاومت خوبی ندارد. البته خبر خوب این است که هزینه تعویض و یا تعمیر پنل پشتی ارزان‌تر از قبل شده و به حدود ۲۰۰ دلار رسیده است. در نهایت باید اشاره کرد که جدا از شکستگی پنل پشتی، آیفون ۱۵ پرو مکس در دیگر آزمون‌ها مقاومت بسیار خوبی از خود نشان داد.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین