با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
۵ ویژگی جدید ایردراپ در iOS 17
عکس : ۵ ویژگی جدید ایردراپ در iOS 17
از زمان معرفی ایردراپ در iOS 7، این قابلیت به روشی محبوب برای کاربران آیفون تبدیل شده است تا به سرعت عکس‌ها، فیلم‌ها، فایل‌ها و موارد دیگر را به راحتی با دستگاه‌های دیگر اپل به اشتراک بگذارند. با وجود محبوبیت گسترده این ویژگی، شاهد آن بودیم که اپل سال‌ها بود که تغییر خاصی در آن اعمال نکرده بود. اما امسال این شرکت با ارایه چندین قابلیت جدید برای ایردراپ که آن را قدرتمندتر از همیشه خواهد کرد، بار دیگر بر محبوبیت این ویژگی افزود. پنج ویژگی که در زیر به آن اشاره کرده‌ایم، با بروزرسانی iOS 17 عرضه خواهند شد که انتظار می‌رود در پاییز انجام شود.

NameDrop

NameDrop سرفصل ویژگی جدید ایردراپ در پیش نمایش iOS 17 بود. این ویژگی به جای تایپ کردن و ذخیره شماره افراد جدید برای تماس یا ارسال پیامک، به شما این امکان را می‌دهدکه به سادگی آیفون خود را نزدیک به آیفون شخص دیگری قرار دهید تا جزییات تماس را باهم به اشتراک بگذارید. هنگامی که دو آيفون نزدیک یکدیگر قرار می‌گیرند، تصویر هر مخاطب ظاهر می‌شود (تصویری از خودتان که می‌توانید آن را سفارشی و ویرایش کنید که یک قابلیت جدید در iOS 17 است). سپس کاربران می‌توانند شماره‌ها و آدرس‌های ایمیل دلخواه را در کارت تماس خود انتخاب کنند که می‌خواهند به اشتراک گذارند. این ویژگی همچنین می‌تواند بین یک آيفون و یک اپل واچ نزدیک به هم نیز اجرا شود که البته نیاز به بروزرسانی watchOS 10 خواهد داشت.

رابط کاربری و محیط بازطراحی شده ایردراپ

همان روش نزدیک کردن آیفون‌ها برای NameDrop، حالا به کاربران امکان می‌دهد که محتواهایی مانند عکس‌ها، فیلم‌ها و فایل‌های خود را به اشتراک بگذارند. به سادگی نزدیک کردن دو آیفون به یکدیگر، انتقال از طریق ایردراپ را آغاز می‌کند، در نتیجه دیگر به مانند قبل نیاز نخواهد بود تا به طور دستی از لیست موجود، دستگاه مورد نظر را برای ایردراپ انتخاب کنیم.

ایردراپ را از طریق اینترنت ادامه دهید

روشی که در حال حاضر ایردراپ با آن کار می‌کند، بدین صورت است که باید در مجاورت دستگاه شخص دیگر قرار بگیرید تا انتقال فایل کامل شود. بنابراین اگر محدوده ایردراپ را ترک کنید، انتقال ناموفق خواهد بود و محتوا به اشتراک گذاشته نخواهد شد. زمانی که چندیدن فایل حجیم مانند محتواهای ویدیویی را ارسال یا دریافت می‌کنید، این موضوع می‌تواند اذیت کننده باشد. اما اگر محدوده ایردراپ را در iOS 17 ترک کنید، محتواهایی که می‌خواهید با شخص دیگر به اشتراک بگذارید، همچنان به صورت ایمن و با کیفیت کامل از طریق اینترنت ارسال خواهد شد. تنها شرط لازم آن است که هم شما و هم گیرنده به سیستم آیکلود وارد شده باشید.

شیرپلی از طریق ایردراپ

نگاه داشتن دو آیفون نزذیک به هم می‌تواند برای شروع یک فعالیت مشترک از طریق SharePlay نیز استفاده شود. این موضوع به شما امکان می‌دهد تا باهم به موسیقی گوش کنید یا فیلم تماشا کنید. از سوی دیگر حالا به لطف یک API (رابط برنامه نویسی کاربردی) جدید برای شیرپلی، توسعه دهندگان شخص ثالث می‌توانند در برنامه‌های خود از این روش پشتیبانی کنند و به شما اجازه دهند که باهم وارد یک بازی شوید یا تصاویر استریم شده را در حین استفاده از این ویژگی، در دستگاه‌های جداگانه خود تماشا کنید.

تار کردن تصاویر حساس

سیستم عامل iOS به هرکسی اجازه نمی‌دهد عکس یا فایلی را در دستگاه شما به اشتراک گذارد، مگر اینکه شما خود آن را بپذیرید، با این حال یک مشکل قدیمی در ایردراپ این است که پیش نمایشی از محتوایی قصد اشتراک گذاری آن هست، روی صفحه نمایش دستگاه شما نمایش داده می‌شود، خواه شما واقعا بخواهید آن را ببینید یا نخواهید. این باعث می‌شد تا افراد در معرض تصاویر غیرمتعارف و ناخواسته قرار گیرند. برای جلوگیری از این اتفاق در iOS 17 اپل یک ویژگی جدید را معرفی کرده که کار آن محو کردن خودکار تصاویر ارسال شده از طریق ایردراپ است که ممکن است محتوای حساسی داشته باشد. بنابراین پس از تشخیص سیستم، محتوا تار خواهد شد، اما با ضربه زدن روی آن می‌توانید آن را مشاهده کنید. این اخطار محتواهای حساس، مانند عملکردی است که اپل برای ایمنی کودکان در نظر گرفته است تا نتوانند هر محتوایی را به راحتی مشاهده کنند. نکته مهم اینکه تمامی این ساز و کار در درون دستگاه انجام می‌شود تا حریم شخصی کاربر حفظ شود و نگرانی در این خصوص نداشته باشد.
ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین