با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
متا مسدودسازی دسترسی کاربران اروپایی به تردز از طریق VPN را تائید کرد
عکس : متا مسدودسازی دسترسی کاربران اروپایی به تردز از طریق VPN را تائید کرد

اینستاگرام در اکتبر سال 2019 برنامه Threads را به‌عنوان یک اپلیکیشن مستقل برای چت با دوستان نزدیک (Close Friends) اینستاگرامی عرضه کرد. با این‌حال از آنجا که متا اخیرا برنامه جدید ترد ز را به‌عنوان رقیب توییتر عرضه نموده است؛ لذا برنامه پیشین اکنون قابل دسترس نیست.

اپلیکیشن ترد ز در بیش از 100 کشور دنیا از جمله ایالات‌متحده و بریتانیا قابل دسترس است؛ اما استفاده از این پلتفرم در اروپا امکان‌پذیر نیست. در حال حاضر کاربران مقیم کشورهای اروپایی حتی از طریق VPN نیز قادر به استفاده از ترد ز نیستند. در واقع متا تائید کرده که دسترسی کاربران اروپایی به ترد ز از طریق VPN را مسدود می‌کند. در نتیجه پروفایل‌ها و محتوا بارگذاری نشده و اعلان‌ها نیز کار نخواهند کرد.

متا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: “تردز هم‌اکنون در اکثر کشورهای اروپایی قابل دسترس نیست و ما به منظور جلوگیری از دسترسی افراد مقیم این کشورها به تردز، اقدامات بیش‌تری را اجرا کرده‌ایم. اروپا همچنان به‌عنوان یک بازار بسیار مهم برای متا قلمداد شده و ما امیدواریم که در آینده بتوانیم امکان دسترسی به تردز را در کشورهای بیش‌تری فراهم نماییم.”

تردز در حد فاصل یک هفته پس از عرضه موفق به جذب 100 میلیون کاربر شد و گسترش دسترسی کشورهای اروپایی به این برنامه نیز شمار کاربران آن‌را بیش از پیش افزایش خواهد داد. با این‌حال با توجه به قانون آینده بازارهای دیجیتال (Digital Markets Act) دانلود این برنامه در کشورهای اروپایی طی آینده‌ای نزدیک احتمالا امکان‌پذیر نخواهد بود.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین

مقالات و اخبار مرتبط