با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
تست تورگور پوست؛ ترفند ساده‌ای که کم‌آبی بدن را در ۵ ثانیه تشخیص می‌دهد!
عکس : ترفند ساده‌ای که کم‌آبی بدن را در ۵ ثانیه تشخیص می‌دهد!

اگر نگران کم نوشیدن آب کافی در طول روز هستید، یک ترفند ساده و ۵ ثانیه‌ای می‌تواند به شما بگوید که آیا کم آب شده‌اید یا خیر.

کم‌آبی بدن به ویژه در فصل تابستان مشکل شایعی است که می‌تواند منجر به علائمی مانند خستگی، سرگیجه، خشکی دهان، خشکی پوست و سردرد شود.

هنگامی که بدن کم‌آب می‌شود، برای انجام این وظایف تلاش بیشتری می‌کند و مشکلات سلامتی جدی‌تری ممکن است در طول زمان رخ دهد.

به گزارش سرویس اخبار پزشکی سایت شات ایکس و به نقل از العین با توجه به امواج گرمای تابستانی، هیدراته ماندن اولویت اصلی است. هیدراتاسیون مناسب از عملکردهای مختلف بدن از جمله هضم و گردش خون پشتیبانی می‌کند. اما آیا می‌توان کم‌آبی بدن را تنها از طریق پوست آن هم فقط در ۵ ثانیه آن هم با یک نیشگون تشخیص داد؟

در حالی که راه‌های زیادی برای تعیین اینکه آیا مایعات کافی دریافت می‌کنید وجود دارد، یک ترفند سریع و ۵ثانیه‌ای برای اینکه ببینید آیا بدنتان کم‌آب است یا خیر وجود دارد. این شامل یک تست مستقیم نیشگون گرفتن پوست است که می‌تواند سطح هیدراتاسیون در بدن شما را در کمتر از ۵ ثانیه نشان دهد.

خوشبختانه، آزمایش سطح هیدراتاسیون با استفاده از روش‌هایی مانند این ترفند پنج ثانیه‌ای می‌تواند به شما در حفظ هیدراتاسیون بهینه و حمایت از سلامت کلی کمک کند.

ترفند نیشگون گرفتن پوست برای اینکه ببینید آیا کم آب شده‌اید چگونه کار می‌کند:

پوست پشت دست خود را نیشگون بگیرید و نوک انگشت خود را همان‌جا فشار دهید. اگر پایین بیاید، نشان می‌دهد بدنتان به اندازه کافی آب دارد. دوباره تلاش کنید، اگر پوستتان این بار به جای اینکه به جای خود بازگردد، به همان شکل نیشگون بماند، نشان می‌دهد آب بدنتان کم شده است.

این تست پنج ثانیه‌ای نیشگون گرفتن پوست که به آن «تست تورگور پوست» نیز می‌گویند، به این دلیل کار می‌کند که پوستی که به خوبی هیدراته شده است خاصیت ارتجاعی بهتری دارد و در صورت نیشگون گرفتن سریع به عقب بر می‌گردد. در حالی که این روش یک تشخیص پزشکی قطعی نیست، اما نشانه‌ای دقیق از سطح هیدراتاسیون شما ارائه می‌کند.

در حالی که این روش یک تشخیص پزشکی قطعی نیست، اما نشانه‌ای دقیق از سطح هیدراتاسیون شما ارائه می‌کند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین