خانواده مردی که با تعقیب دستورالعملهای نقشه گوگل قصد عبور با خودرو از روی یک پل خراب را داشت و به همین دلیل جانش را از دست داد، از این شرکت به دلیل سهلانگاری در به روزرسانی سرویس نقشه خود شکایت کردهاند.
به گزارش ایتنا و به نقل از یورونیوز، این خانواده مدعی هستند که سامانه ناوبری سرویس نقشه گوگل از ریزش پل مطلع بوده، اما در تصحیح آن و جلوگیری از هدایت مسافران به سمت اشتباه سهلانگاری کرده است.
فیلیپ پکسون، فروشنده تجهیزات پزشکی و پدر دو فرزند، در ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ با خودروی خود در حال رفتن به جشن تولد دخترش در محلهای ناآشنا در شهر «هیکری» بود که از سرویس نقشه گوگل کمک گرفت. ظاهرا این سرویس به او دستور داد تا از پلی عبور کند که ۹ سال پیش فروریخته بود و هرگز تعمیر نشده بود.
ماموران ایالتی جسد آقای پکستتون را در خودروی واژگونشدهاش در آب پیدا کردند. طبق پرونده دادگاه، هیچ مانع یا علامت هشداری در کنار جاده وجود نداشته و آقای پکسون بدون اطلاع با جیپ مدل گلادیاتور خود به داخل آب سقوط کرده است.
گشت ایالت کارولینای شمالی گفته که پل توسط مقامات محلی یا ایالتی نگهداری نمیشده و شرکت سازنده اصلی نیز منحل شده، به همین دلیل پل فروریخته به حال خود رها شده است. در این شکایت از چندین شرکت مدیریت املاک خصوصی نام برده شده است که ادعا شده مسئول پل و زمین مجاور آن بودهاند.
پل در سال ۲۰۱۳ فروریخته بود
بر اساس مطالب مندرج در دادخواست، چندین نفر در سالهای منتهی به مرگ آقای پکسون سرویس نقشه گوگل را از ریزش پل مطلع کرده و از آن خواسته بودند تا اطلاعات مسیر خود را به روز کند.
در جلسه دادگاه، سوابقی ایمیلی به قاضی ارائه شد که نشان میداد یکی از ساکنان این ناحیه با استفاده از ویژگی «پیشنهاد ویرایش» نقشه در سپتامبر ۲۰۲۰ به سرویس نقشه گوگل هشدار داده بود که این مسیر رانندگان را به سمت پل فروریخته هدایت میکند.
یک تأییدیه ایمیل که در نوامبر ۲۰۲۰ از طرف گوگل ارسال شده بود تأیید میکرد که شرکت گزارش او را دریافت کرده و در حال بررسی تغییر پیشنهادی بوده است، اما خانواده شاکی ادعا میکند که گوگل هیچ اقدام دیگری برای این کار انجام نداده است.
خوزه کاستاندا، سخنگوی گوگل، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «ما عمیقترین همدردیها را با خانواده پاکسون داریم. هدف ما ارائه اطلاعات دقیق مسیریابی در سرویس نقشهمان است و در حال بررسی این شکایت هستیم.»