با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
چرا کیفیت نتایج جستجو از طریق موتور جستجوگر گوگل کاهش یافته است؟
عکس : کیفیت نتایج جستجو از طریق موتور جستجوگر گوگل

بسیاری از افراد در سراسر جهان اخیراً متوجه کاهش کیفیت نتایج جستجو در گوگل شده اند، زیرا پس از درج برخی از کلمات کلیدی که کاربران در متن جستجو می کنند، نتایج ناخواسته در موتور جستجو ظاهر می شود.

به گزارش سرویس اخبار اینترنت و شبکه سایت شات ایکس و به نقل از Erem-News محتوای با کیفیت پایین در بالای صفحات نتایج جستجو ظاهر می‌شود و بسیاری را مجبور می‌کند از پلتفرم‌های اضافی برای یافتن نتایج مورد نظر آنلاین استفاده کنند، مانند جستجو در Reddit یا حتی از طریق TikTok و Instagram.

نتایج با کیفیت پایین

در این زمینه، یک مطالعه جدید آلمانی از دانشگاه لایپزیگ، دانشگاه باهاوس وایمار، و مرکز تجزیه و تحلیل داده های مقیاس پذیر و هوش مصنوعی نشان داد که جستجوها در گوگل بدتر می شوند و دلیل آن حجم محتوای ناخواسته است. بهینه شده است تا در نتایج جستجو بالاتر از اطلاعات با کیفیت بالا ظاهر شود. بدتر از همه، رشد هوش مصنوعی مولد تولید محتوای فوق را آسان‌تر کرده است و نتایج جستجو را برای کاربران اینترنت ابری می‌کند.

اولویت برای کلمات کلیدی

به جای تولید نقدهای اصلی و موضوعات منحصر به فرد برای رتبه بندی بالاتر، افرادی که در پشت این محتوای بی کیفیت هستند، کلمات کلیدی را که مردم در گوگل جستجو می کنند، اما در واقع هیچ چیز مفیدی در اختیار کاربران قرار نمی دهند، در اولویت قرار می دهند.

از این رو، جستجوها در TikTok و Reddit افزایش یافته است، بنابراین اگر به اندازه کافی دقت کنید، می‌توانید نظرات و رتبه‌بندی‌های افراد عادی را پیدا کنید.

صفحات با رتبه بالاتر نشانه هایی از کیفیت پایین متن را نشان می دهند

به عنوان بخشی از تجزیه و تحلیل خود، تیم تحقیقاتی بیش از 7000 درخواست بررسی محصول در گوگل را بررسی کردند. این لیست شامل همه چیز از جستجوهای رایج مانند "بهترین هدفون" تا جستجوهای عجیب و غریب مانند "بهترین بازی های الفبا" بود.

آنها همچنین مواردی مانند رتبه بندی کلمات کلیدی برای عنوان صفحات، پیوندهای قرار داده شده در صفحه و بررسی های برتر محصول را بررسی کردند.

تیم به این نتیجه رسید که صفحات با رتبه بالاتری که در صفحه اول گوگل ظاهر می شوند، نشانه هایی از کیفیت متن پایین را نشان می دهند. با این حال، این تیم خاطرنشان کرد که گوگل در تلاش های خود برای سرکوب این نوع محتوا نتایج مثبتی دیده است.

نظر گوگل

اگرچه تیم تحقیقاتی اعتراف کرد که نتایج موتور جستجوی گوگل تا حدودی بهبود یافته است، با این وجود به این نتیجه رسیدند که بسیاری از محتوای با کیفیت پایین همچنان در بالای نتایج جستجو ظاهر می‌شوند.

طبیعتاً گوگل نتایج این مطالعه را رد کرد و سخنگوی شرکت گفت که این منعکس کننده کیفیت و نتایج کلی جستجو نیست.

به طور خاص، این سخنگو گفت که محققان به دسته محدودی از نتایج نگاه کردند و طیف گسترده ای از پرس و جوها و میلیاردها عبارت جستجویی را که گوگل هر روز می بیند نادیده گرفتند.

او افزود که گوگل بهبودهای خاصی را برای رفع این مشکلات راه اندازی کرده است. در اینجا لازم به ذکر است که همین مطالعه تایید کرد که موتور گوگل در سال گذشته بهبود یافته و عملکرد آن بهتر از سایر موتورهای جستجو بوده است. به طور گسترده تر، چندین شخص ثالث نتایج سایر موتورهای جستجو را اندازه گیری کرده اند و دریافته اند که موتور گوگل از کیفیت بسیار بالاتری نسبت به سایرین برخوردار است.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین