با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
گلکسی واچ 7 و اولترا سامسونگ اولین گجت‌های پوشیدنی مجهز به Wear OS 5 خواهند بود
عکس : گلکسی واچ 7 اولترا

گوگل رسماً Wear OS 5 را دو ماه پیش در I/O 2024 معرفی کرد و این نرم‌افزار جدید مملو از به‌روزرسانی‌های مفید است.

به گزارش سرویس اخبار گجت سایت شات ایکس و به نقل از ایتنا گلکسی واچ 7 و واچ اولترای سامسونگاولین ساعت‌های هوشمندی خواهند بود که به Wear OS 5، جدیدترین سیستم عامل گوگل برای گجت‌های پوشیدنی، مجهز خواهند بود.

این خبر در رویداد Unpacked سامسونگدر کنار تعداد زیادی از اعلامیه‌های محصولات اصلی این شرکت رونمایی شد.

این بدان معناست که گجت‌های سامسونگکه اخیراً معرفی شده‌اند اولین ساعت‌های هوشمندی خواهند بود که Wear OS 5 را حتی قبل از محصولات خود گوگل دریافت می‌کنند. این وضعیت در اواخر سال جاری میلادی که احتمالاً پیکسل واچ 3 عرضه خواهد شد تغییر می‌کند، به خصوص که برای Wear OS 4 همین اتفاق افتاده بود. این سیستم‌عامل ابتدا به Galaxy Watch 6 آمد و پس از آن به Pixel Watch 2 رسید.


اتصال گلکسی واچ به تلفن همراه
عکس : اتصال گلکسی واچ به تلفن همراه

گوگل رسماً Wear OS 5 را دو ماه پیش در I/O 2024 معرفی کرد و این نرم‌افزار جدید مملو از به‌روزرسانی‌های مفید است. رابط کاربری آن تا حدود زیادی مشابه Wear OS 4 است، اما دوام شارژ در آن 30 درصد بهینه‌سازی شده است. برخی از قابلیت‌های جدید پایش سلامت، از جمله تجزیه و تحلیل طول گام در هنگام راه رفتن یا دویدن، در آن گنجانده شده است.

برخی ارتقاء‌های راندمانی در این سیستم‌عامل به اجرا در آورده شده است، به عنوان مثال گوگل می‌گوید که دویدن ماراتن در Wear OS 5 در مقایسه باOS 4 بیست درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند. یک لانچر جدید اپ مبتنی بر شبکه و گزینه‌های بیشتری برای سفارشی‌سازی چهره ساعت اضافه شده است.

البته هیچ اطلاعاتی مبنی بر اینکه چه زمانی این سیستم‌عامل به ساعت‌های هوشمند قدیمی‌تر سامسونگ خواهد رسید ارائه نشده است. در حال حاضر فقط گلکسی واچ 7 به قیمت 300 دلار و گلکسی واچ الترا به قیمت 650 دلار به این سیستم‌عامل مجهزند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین