با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
مسابقات فرمول‌یک با فرمول رانندگی خودکار!
عکس : Dallara Super Formula SF۲۳ در مسابقات فرمول یک

خودرو‌های بدون راننده با هوش مصنوعی پیشرفته، در حال رقابت برای رسیدن به سرعت‌های باورنکردنی و جایگزینی رانندگان حرفه‌ای در مسابقات فرمول یک هستند.در کنفرانس فناوری جیتکس دبی، یک خودروساز ایتالیایی از مدل جدید خودروی خودران خود به نام Dallara Super Formula SF۲۳ رونمایی کرد.

به گزارش سرویس اخبار خودرو سایت شات ایکس و به نقل از کلیک جام جم این خودرو قرار است دراولین مسابقه اتومبیلرانی خودران که در پیست یاس مارینا ابوظبی برگزار می‌شود، به رقابت بپردازد.به جای تکیه برمهارت راننده، در این مسابقه ۱۰تیم ازمهندسان با یکدیگر رقابت می‌کنند تا هوشمندانه‌ترین الگوریتم را برای کنترل خودرو‌های خود طراحی کنند.

برنده این مسابقه، جایزه ۱.۸۵ میلیون پوندی دریافت خواهد کرد.این اولین بار است که دریک مسابقه اتومبیلرانی خودران،به تعداد زیادی ازخودرو‌ها اجازه رقابت داده می‌شود.

پیش از این، به دلیل موانع تکنولوژیکی، مسابقات خودران فقط با دو خودرو برگزار می‌شد.سابقات A۲RL فرصتی برای پیشرفت هوش مصنوعی در زمینه رانندگی خودکار و همچنین گامی مهم در جهت جایگزینی رانندگان حرفه‌ای با خودرو‌های بدون راننده در مسابقات فرمول یک در آینده است.

مشخصات فنی خودرو Dallara Super Formula SF۲۳:

سرعت: تا ۲۹۷ کیلومتر بر ساعت

وزن: ۶۰۰ کیلوگرم

قدرت: ۳۰۰ اسب بخار

سیستم هوش مصنوعی: جدیدترین فناوری هوش مصنوعی برای این رقابت هیجان‌انگیز، نویدبخش آینده‌ای جدید برای دنیای اتومبیل‌رانی و هوش مصنوعی است.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین

مقالات و اخبار مرتبط