با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
آمار آگهی‌های هویجی «دیوار» در روز جهانی هویج
عکس : آمار آگهی‌های هویجی دیوار

کاربران «دیوار» در سال گذشته دستگاه « آب‌ هویج ‌گیری » را بیش از همه عبارات مرتبط با « هویج » جستجو کرده‌اند؛ حتی بیشتر از خود هویج . اهالی آذربایجان شرقی نسبت به جمعیتشان، از نظر انتشار آگهی‌های مرتبط با هویج در رتبه اول و از نظر جستجو برای هویج و متعلقاتش، در رتبه دوم قرار دارند.

به گزارش سرویس اخبار اینترنت و شبکه سایت شات ایکس و به نقل از دیجیاتو شاید اگر ندانید، باورش کمی سخت باشد که هویج هم برای خودش روز جهانی دارد و مردم در خیلی از کشورها آن را جشن می‌گیرند! از سال ۲۰۰۳، روز ۴ آوریل (۱۵ فروردین‌ماه) روز جهانی هویج نام‌گذاری شده است؛ به‌خاطر همه خواصی که دارد و تنوع تمام خوردنی‌ها و نوشیدنی‌هایی که مردم در سراسر جهان از این ریشه خوراکی درست می‌کنند؛ گیاهی که چند هزار سال است اهلیِ ما آدم‌ها شده است.

«کسب‌وکار با هویج» در صدر آگهی‌ها!

طی سال گذشته، ۶۹ درصد آگهی‌های مرتبط با هویج را کاربرانی منتشر کرده‌اند که انواع خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها را با آن تولید و عرضه می‌کنند – از هویج خردشده و رنده‌شده گرفته تا آب‌ هویج ، از کیک هویج گرفته تا حلوای هویج .

پس از آن هم بیشترین سهم آگهی‌ها (با ۲۸ درصد) در اختیار لوازم آماده‌سازی این خوراکی‌هاست؛ مثل دستگاه‌های « هویج ‌شویی»، انواع رنده‌ها و خردکن‌ها و انواع دستگاه‌های آب‌میوه‌گیری. «عمده‌فروشی هویج » و «خدمات کشاورزی» مرتبط با هویج هم هرکدام ۱ درصد از این آگهی‌ها سهم دارند.

آمار آگهی های مرتبط با هویچ در سایت دیوار
عکس : آمار آگهی های مرتبط با هویچ در سایت دیوار



فعال‌ترین استان‌ها در خریدوفروش هویج

کاربران استان آذربایجان شرقی در سال گذشته، نسبت به جمعیتشان، بیشترین آگهی مرتبط با هویج را در دیوار منتشر کرده‌اند. بعد از این استان، ساکنان استان‌های قم و خراسان رضوی در رتبه‌های دوم و سوم انتشار آگهی در این زمینه قرار دارند. از سوی دیگر، اهالی استان‌های خوزستان، آذربایجان شرقی و لرستان به‌ترتیب بیشتر از سایر استان‌ها به جستجوی عبارت‌هایی پرداخته‌‌اند که در آن‌ها کلمه هویج به‌کار رفته است.



در جستجوی «آب‌هویج‌گیری»!

آمارهای دیوار نشان می‌دهد که لغت « آب‌ هویج ‌گیری » ۵۳ درصد کل جستجوهای مرتبط با هویج را در اختیار داشته است. قاعدتاً منظور کاربران دیوار از این عبارت، «آب‌میوه‌گیری»‌هایی است که می‌توان با آن‌ها آب‌ هویج هم گرفت. به‌هرحال، این « آب‌ هویج ‌گیری »ها بیشتر از هر عبارت دیگر در این یک سال جستجو شده‌اند. خود کلمه هویج با ۳۷ درصد جستجوها در رتبه دوم قرار داشته و انواع خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های تهیه‌شده با آن (با ۸ درصد) در رتبه سوم بوده است.

سهم جستجو هویج در دیوار
عکس : سهم جستجو هویج در دیوار



صنعتی‌های وطنیِ پرمشتری!

۲۸ برند ایرانی و خارجی را کاربران دیوار برای خرید آب‌ هویج ‌گیری در این یک سال در دیوار جستجو کرده‌اند؛ از «هلال» و «پارس خزر» گرفته تا «تفال» و «بوش». در بین این برندها، نام‌های ایرانی حرف اول را می‌زنند. سهم برندهای ایرانی ۶۹ درصد از کل جستجوی این برندهاست که بیش از ۲ برابر سهم برندهای خارجی است.

در بین کل این برندها، برند هلال که دستگاه آب‌میوه‌گیری صنعتی ایرانی است، به‌تنهایی ۴۱ درصد کل این جستجوها را در اختیار دارد. به عبارت دیگر، کاربرانی که این دستگاه‌ها را در دیوار جستجو کرده‌اند، صاحبان رستوران، کافه یا آب‌میوه‌فروشی هستند یا کسب‌وکارهای خانگی دارند.



«آب‌هویج»، محبوب‌تر از سایر محصولات!

در میان خوردنی‌ها و نوشیدنی‌هایی که با هویج درست می‌شوند، آب‌ هویج بیشتر از همه طرفدار دارد و ۸۵ درصد جستجوی این خوراکی‌ها را به خودش اختصاص داده است. ۷ درصد این جستجوها برای خرید انواع هویج ِ آماده‌شده است: هویج خردشده، خلال هویج ، هویج پخته و… . بعد از این موارد، کاربران به‌دنبال مربا، کیک و حلوای هویج بوده‌اند که مجموعاً سهمشان ۸ درصد است.



تم هویج!

اما داستان هویج در دیوار به همین‌ها خلاصه نمی‌شود؛ بخشی از جستجوهای کاربران دیوار برای خرید اقلامی است که تم یا همان «طرح» هویج دارند. کاربران در بین این اقلام بیشتر برای خرید کتانی هویج ی به دیوار سر زده‌اند و البته خیلی‌ها هم به‌دنبال انواع لوازم‌التحریر و انواع اسباب‌بازی طرح هویج و همچنین شلوار کمر هویج ی بوده‌اند.



هویجِ کارآفرین، پلتفرم کارگشا!

سهم ۶۹ درصدی آگهی‌های «خوردنی و آشامیدنی» در کل آگهی‌های منتشر شده و همچنین سهم ۴۱ درصدی آب‌میوه‌گیری‌های صنعتی در عبارات جستجوشده نشان می‌دهد که بسیاری از کاربرانی که در این زمینه از دیوار استفاده می‌کنند، صاحبان کسب‌وکار هستند. توجه داشته باشید که این آگهی‌ها در بیش از ۲۹۰ شهر فعال در دیوار منتشر شده‌اند و بیش از نیمی از این شهرها جزو شهرهای کوچک کشور با جمعیت کمتر از ۵۰ هزار نفر هستند. این خودش به‌سادگی نشان می‌دهد که چطور توسعه پلتفرم‌های آنلاین می‌تواند به کسب‌وکارهای کوچک و محلی کمک کند تا هم نیازهایشان را راحت‌تر برطرف سازند و هم برای محصولاتشان راحت‌تر مشتری پیدا کنند.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین