با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
محصول جدید خودروساز چینی BYD : دوهزار کیلومتر با یک شارژ
عکس : خودروی برقی BYD
.

خودروساز چینی BYD از یک پیشرانه هیبریدی جدید رونمایی کرده که قادر است بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر را با یک شارژ و یک باک بنزین طی کند.

این فناوری جدید که برای رقابت با شرکت‌هایی مانند تویوتا و فولکس‌واگن طراحی شده، در دو مدل سدان به قیمت زیر ۱۰۰ هزار یوان (۱۳۸۰۰ دلار) عرضه خواهد شد.



به گزارش سرویس اخبار خودرو سایت شات ایکس و به نقل از فردای اقتصاد این برد طولانی به این معنی است که برخی از خودروهای هیبریدی دوگانه‌مدل BYD می‌توانند مسافت‌هایی معادل نیویورک تا میامی یا مونیخ تا مادرید را با یکبار شارژ و یکبار پر کردن باک طی کنند. این موفقیت جدید، آخرین دستاورد BYD در کاهش مصرف سوخت از زمان معرفی اولین هیبریدی‌های خود در سال ۲۰۰۸ است.




مقایسه میزان مسافت سفر در خودروهای برقی
عکس : مقایسه میزان مسافت سفر در خودروهای برقی

BYD که دفتر مرکزی آن در شنژن چین قرار دارد، بازار خودروی چین را با کاهش گسترده قیمت‌ها متحول کرده است. این شرکت در سال گذشته ۳ میلیون خودرو فروخته و تا ماه آوریل امسال نزدیک به ۱ میلیون خودرو تحویل داده است. یکی از هر دو خودروی هیبریدی فروخته شده در چین، تولید BYD است که نشان‌دهنده نقش کلیدی آن‌ها در درآمد و سود شرکت است.

با اعلام این خبر سهام BYD در بازار بورس هنگ کنگ روز چهارشنبه تا ۴٪ افزایش یافت.

خودروسازان جهانی در تلاش هستند تا اضطراب ناشی از محدودیت برد را در مصرف‌کنندگان کاهش داده و خودروهایی را ارائه دهند که برای محیط زیست بهتر هستند. تویوتا نیز روز سه‌شنبه نمونه‌های اولیه از نسل جدید موتورهای احتراق داخلی را معرفی کرد که می‌توانند با هیدروژن، بنزین یا سوخت‌های دیگر کار کنند.

BYD ادعا می‌کند که در آزمایش‌ها، هیبریدی‌های دوگانه‌مدل این شرکت به بردی تا ۲۵۰۰ کیلومتر هم دست یافته‌اند. در حال حاضر، این ارتقاء برای خودروهای ساخت چین در نظر گرفته شده است، اما به زودی صادر خواهند شد.

اولین خودروهایی که از این قابلیت برد طولانی بهره می‌برند، دو سدان میان‌سایز - Qin L و Seal 06 - هستند که در نمایشگاه خودروی پکن در آوریل رونمایی شدند. این خودروها به ترتیب بخشی از سری Dynasty و Ocean هستند

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین