با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
چگونه نمایش نوتیفیکیشن در اندروید را غیرفعال کنیم؟
عکس : نمایش نوتیفیکیشن در اندروید
.

کارکرد نوتیفیکیشن ها، اعلان پیام و یا اطلاع موضوعی به کاربران دستگاه‌های هوشمند است. اما اگر این نوتیفیکیشن ‌ها در موقعیت‌هایی همچون زمان مطالعه و یا در حین انجام کاری مهم که نیاز به تمرکز دارد، به نمایش درآیند، حواس‌پرتی کاربر را به دنبال خواهد داشت. همچنین اگر میزان نمایش نوتیفیکیشن ها از حد مشخصی فراتر رود، می‌تواند آزاردهنده نیز باشد.

اینجاست که راهی جز غیرفعال کردن نوتیفیکیشن باقی نمی‌ماند. در ادامه برآنیم تا مروری داشته باشیم به نحوه غیرفعال کردن نوتیفیکیشن ‌های اپلیکیشن‌ها در گوشی‌های اندروید ی. گفتنی است این مراحل و گزینه‌ها، در اندروید 8 اوریو دنبال شده و ممکن است تفاوت جزئی در برخی گوشی‌ها و مدل‌ها وجود داشته باشد.

اندروید امکان غیرفعال کردن نوتیفیکیشن و یا اجازه دادن به برخی مخاطبین خاص برای برقراری تماس و یا ارسال پیامک را از طریق قابلیت Do Not Disturb ، برای کاربران خود فراهم کرده که این ویژگی در بخش تنظیمات (Setting) گوشی جای گرفته است.



همچنین قابلیت غیرفعال کردن نوتیفیکیشن برای برخی اپلیکیشن‌های خاص نیز در این پلتفرم تعبیه شده و می‌توان بدون نیاز به هیچگونه برنامه شخص سومی، این کار را انجام داد. برای آشنایی بیشتر با نحوه مسدود کردن نوتیفیکیشن‌ها در اندروید با ما همراه باشید.

نحوه فعال کردن قابلیت Do Not Disturb در اندروید

بهترین راه برای فعال کردن این قابلیت، به پایین کشیدن منوی تنظیمات سریع (Quick Setting) است. برای این کار می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • گزینه Do Not Disturb را پیدا و بر روی آن تپ کنید
  • در اینجا، سه گزینه پیش رو خواهید داشت:

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین