با شات ایکس همیشه در فناوری بروز باشید
توافق دولت آلمان برای حذف هوآوی و ZTE در شبکه ۵G
عکس : هوآوی

دولت آلمان با شرکت‌های مخابراتی و تلفن همراه این کشور در خصوص اقداماتی برای حذف قطعات ساخت شرکت‌های فناوری چینی از شبکه بی‌سیم نسل پنجم یا ۵G ظرف مدت پنج سال آینده توافق کرد. روزنامه زوددویچه سایتونگ و شبکه‌های ان‌دی‌آر و دبلیو دی‌آر، ابتدا این خبر را به‌طور مشترک منتشر کرده و اعلام کردند که این توافق به اپراتورهای شبکه شامل دویچه تلکام، ودافون و تلفونیکا دویچه‌لند، فرصت بیشتری برای تعویض قطعات مهم می‌دهد.

به گزارش سرویس اخبار اینترنت و شبکه سایت شات ایکس و به نقل از ایسنا بنا بر اظهارات منابع آگاه، بر اساس توافق اولیه که تحت تاثیر ملاحظات امنیتی صورت گرفته‌اند، اپراتورها در ابتدا قطعات حساس ساخت شرکت‌های هوآوی و ZTE را تا اول ژانویه سال ۲۰۲۶ از شبکه خود حذف خواهند کرد.

هر چند توافق نهایی هنوز امضا نشده است، اما در مرحله دوم، نقش قطعات سازندگان چینی برای آنتن‌ها، خطوط انتقال و دکل‌ها هم باید تا سال ۲۰۲۹ حذف شود. وزارت کشور آلمان در پاسخ به سوالی از سوی رویترز، به این خبرگزاری اعلام کرد که مذاکرات دولت با اپراتورهای تلفن همراه ادامه دارد. یک سخنگوی دولت گفت: «دولت بر اساس استراتژی امنیت ملی خود و استراتژی‌های فعلی چین، این اقدام را برای کاهش ریسک‌ها و وابستگی‌های امنیتی احتمالی انجام می‌دهد.» آلمان برای اعمال ممنوعیت استفاده از قطعات چینی، در مقایسه با هم‌پیمانان خود، تردید بیشتری داشته است.

انگلیس در سال ۲۰۲۰ با اشاره به نگرانی‌های زنجیره تامین پس از وضع تحریم‌های آمریکا علیه هوآوی، این غول مخابراتی چینی را از نسل جدید شبکه‌های بی‌سیم ۵G خود کنار گذاشت و حضورش در شبکه‌های ثابت خود را محدود ساخت. با این حال، برلین از آن زمان موضع سخت‌گیرانه‌تری را در قبال چین اتخاذ کرده و به دنبال کاهش وابستگی خود به کشورهای دیگر پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین بوده است. شرکت‌های مخابراتی در آلمان، پیش از این در برابر اقدامات برلین برای حذف پرهزینه قطعات ساخت هوآوی، مقاومت کرده بودند و هوآوی هم از سیاسی‌سازی امنیت سایبری در این کشور انتقاد کرده بود.

ارسال این خبر برای دوستان در شبکه های مجازی :
تلگرامواتساپایتاتوییترفیس بوکلینکدین